|
Unos vitamina izaziva rak |
18/05/09
Svetlana Pasarić
Prema istraživanjima francuskih biokemičara unos vitamina C, E i beta-karotina, za koje se mislilo da su vrlo korisni za zdravlje, znatno povećava rizik od kancerogenih oboljenja.
Prije se smatralo da vitamini smanjuj rizik od raka kože. Navikli smo na to, da antioksidanti - vitamin C, E i beta-karotin - znatno utječu na zdravlje kože i odlično ju štite od štetnog utjecaja okoline, najprije sunčevih zraka. Ali rezultati najnovijih istraživanja pokazuju, da je njihovo djelovanje upravo obrnuto.
Provedeno je istraživanje, u kojem je sudjelovalo 13000 žena. Jedna grupa žena uzimala je antioksidante (vitamine i mikroelemente), a druga - placebo (praznu pilulu). U grupi, koja je uzimala vitamine, rak kože se pojavljivao 68% češće!
Najgori oblik raka kože - melanom u prvoj grupi se pojavljivao 400% češće. Eksperiment je trajao 8 godina. Rezultati eksperimenta su objavljeni u "Journal of Nutrition".
Sve češće se pojavljuju podaci, koji govore o beskorisnosti, čak i štetnosti uzimanja vitamina. Biokemičari su zbunjeni, jer moraju objasniti neobjašnjivo.
Zbog toga, po mišljenju stručnjaka, valja pričekati sa unosom vitamina dok ne budu provedena daljnja istraživanja.
|