Kava i krvni tlak

Postoji li povezanost između konzumiranja kave i krvnog tlaka? Povećava li kava krvni tlak? Čitajte dalje, da bi saznali više o tome!

---

Nakon jutarnjeg rituala mjerenja tlaka i ispijanja šalice kave, gledam kako se moja svekrva i svekar raspravljaju o tome, da li je kava loša za krvni tlak ili nije.

"Čak i ako je loša, - kaže svekar - ne mogu je se odreći," dok svekrva sa sigurnošću dodaje: "Ma nije loša!"

I zaista, koliko ljubitelja kave je spremno ju odbaciti, čak i zbog opasnosti od visokog krvnog tlaka?

---

Kava je jedan on najpopularnijih napitaka u svijetu. Osnovni sastojak kave je kofein, koji je blagi stimulans. Kofein je prirodno prisutan u mnogim vrstama orašastog i bobičastog voća, kao i u lišću nekih biljaka.

Kofein konzumiraju ljudi mnogih kultura svijeta, u različitim oblicima, a najčešće - u obliku čaja ili kave.

Upravo zbog visokog sadržaja kofeina, kava je već niz godina predmet znanstvenih istraživanja, rezultati kojih su kontroverzni. Dok neka istraživanja pokazuju, da kava ne uzrokuje povećani krvni tlak, niti rizik od srčanog ili moždanog udara, druga istraživanja govore suprotno.

 

Stimulansi, po svojoj definiciji, povećavaju aktivnost centralnog nervnog sistema i zbog toga poboljšavaju našu budnost, koncentraciju i pozornost. Međutim, takva povećana aktivnost nervnog sistema može izazvati konstrikciju (suženje)  krvnih žila, što izaziva rast krvnog tlaka i mijenja količinu krvi, koja prolazi kroz srce.

U stvari, opasnost jakih stimulansa poput kokaina se upravo sastoji u tome, da oni direktno utječu na stanje krvnih žila i srca.

Istraživanja pokazuju, da kofein zaista djeluje kao blagi stimulans i može izazvati suženje krvnih žila, što rezultira povećanim krvnim tlakom. 

Međutim, kofein je vrlo blagi stimulans.  Prema istraživanjima, konzumiranje 1-2 šalice kave povećava krvni tlak samo za neznatnih 5 mm. Osim toga, takvo djelovanje kave nije trajno i prolazi nakon nekoliko sati. To je zbog toga što se kofein, za razliku od cigareta ili alkohola, ne zadržava u tijelu.

Mnogi ljudi, koji redovito piju kavu, razviju toleranciju na nju i uopće ne doživljavaju promjenu tlaka, čak i nakon nekoliko šalica kave.

 

"Kofein je vrlo blagi stimulans, koji se brzo eliminira iz organizma. Kava ne uzrokuje bolesti srca i krvnih žila i nije pronađena nikakva povezanost između konzumiranja kave i povećanog rizika od srčanog ili moždanog udara."

Pretpostavlja se, da je za većinu ljudi sasvim bezopasno popiti 4 -5 šalica kave dnevno, što je ekvivalentno 400 mg kofeina. Trudnice ne bi smjeli uzimati više od 300 mg kofeina dnevno.
 

Kava i cigarete -   vrlo loša kombinacija!

 

Iako je kava sama po sebi vrlo blagi stimulans, u kombinaciji sa cigaretama ona može podiči krvni tlak za više od 10 mm Hg u roku od par sati. Ako tome dodate stresne situacije na poslu - visoki tlak Vam je skoro zajamčen!

 

Nova istraživanja: kava i hormoni stresa
 

Istraživanja u Duke University Medical Center su pokazala, da konzumiranje kave ozbiljno povećava lučenje hormona stresa - adrenalina i noradrenalina.  Ova dva hormona imaju važnu ulogu u našem životu -  pomažu, da brzo i adekvatno reagiramo u slučaju opasnosti.

Međutim, kada se ova dva hormona oslobađaju stalno, mogu naškoditi našem zdravlju, na primjer, uzrokovati bolesti krvnih žila i oslabiti imunitet.

"Konzumiranje kave povećava budnost i pozornost, ali istovremeno tjera naš organizam da se ponaša tako, kao da je stalno u stresu. Ako tome još dodate svakodnevne stresne situacije, neizbježno ćete dobiti povećanje krvnog tlaka i ubrzani rad srca.

U našim istraživanjima takvo djelovanje je trajalo čak i do kasno u noć, iako je zadnja šalica kave bila ispijena u podne." - kaže dr. James Lane.

"Možete istraživati, kako kava djeluje na ljude u laboratoriju. Ali to Vam neće odgovoriti na pitanje, kako kava djeluje na ljude u stvarnom svijetu, gdje su oni izloženi svakodnevnim aktivnostima i stresnim situacijama."

Dr. Lane preporučuje, da ljudi, koji pate od visokog tlaka i/ili su izloženi stresnim situacijama, ipak eliminiraju kavu iz svoga života.

 

Zaključak
 

Iako je konzumiranje jedne ili dvije šalice kave dnevno nije pokazalo znatan učinak na rast krvnog tlaka, otkriveno je da kofein uzrokuje lučenje hormona stresa, što se dugoročno može loše odraziti na našem zdravlju.

Konzumiranje kave u kombinaciji sa pušenjem i stresom može znatno utjecati na krvni tlak i s vremenom uzrokovati ozbiljne zdravstvene probleme.

 

Ako imate visoki krvni tlak....

  • promijenite način ishrane. Jedite više sirovog voća i povrća, integralnih žitarica, ograničite unos namirnica životinjskog porijekla, rafiniranih namirnica i šećera.
  • riješite se loših navika (pušenje, alkohol, itd)
  • očistite organizam
  • izbjegavajte stres
  • lagano vježbajte, šećite u prirodi, bavite se meditacijom i jogom
  • smanjenju krvnog tlaka mogu Vam pomoći neki prirodni dodaci, na primjer, Koenzim, Magnezij, Noni i češnjak.

 



Podijelite ovaj članak!

Print Friendly and PDF



Svidio Vam se članak? Primajte naš elektronski časopis, besplatno je!
Pribilježite se ovdje!

Povezani članci


Komentari

Prije nego što ostavite komentar, obavezno pročitajte pravila komentiranja na našem portalu.


djana hadzic buric

Nekada ranije pila sam jako mnogo kafe ali bila sam i mlada ali nisam imala nikakve probleme Danas pijem najvise dvije soljice ali bez secera i mlijeka Tlak mi je inace normalan ili blago nizak Medutim pre par mjeseci dobila sam secer ali sam ga redukovala vrlo brzo u normalu I procitala sam da je jecmena kafa ( kneipp kafa ) jako dobra izmedu ostalog i za secerase pa sad nju konzumiram Nije kao prava ali je odlicna zamjena i brzo sam se navikla

milan

Poštovani,

možete li nešto napisati o niskom krvnom tlaku.

hvala,

lijep pozdrav,

milan

"Alternativa za Vas"

Da, obavezno ćemo napisati članak i o niskom krvnom tlaku!

Lijep pozdrav,
Svetlana.

zoran novak

Redovno čitam Vaše izvještaje i vidno sam si popravio samopouzdanje i sigurnost alternativne medicine, U svakom uvjetu imam i svojim znancima garantovanu potporu prirode koja nam je dalka život i koja se brine o njemu.
Hvala Gospodji Svetlani i kompletnom osoblju koje na tome rade i pomažu svjetu,  da preboli nekada po našem mišljenju beznadejne situacije. Hvala, puno uspjeha, izlečenih pacijenata kao i vama svima zdravlja i blagostanja uz srdačne pozdrave, Božićne i Novogodišnje čestitke, uz želje i blagoslove.

Mirjana

Postovana Alternativo,
Molim vas da napisete nesto o niskom krvnom pritisku .Saznanje koje sam dobila putem interneta je da ne nema registriranih lijekova za tu vrstu bolesti.Molim vas za vase misljenje i kako si pomoci.  Puno pozdrava,Mirjana

"Alternativa za Vas"

Mirjana, obavezno ćemo napisati nešto i o tome.
Pratite naše Alternativa E-novine.

Dodaj komentar

 Ime

 E-mail

 Vaša web stranica

 Smajlići

Zapamti me!

Primaj obavijesti o novim komentarima na e-mail



Koliko je jedan plus jedan?

Odgovor upišite slovima: