Slanutak

slanutakSlanutak nije samo ukusna, nego i zdrava namirnica, posebno pogodna za dijabetičare.

Grah garbanzo, ili slanutak, podrijetlom iz Perzije, ima delikatesan miris i nježan okus.

Pronalazimo dokaze toga, da se slanutak koristi već više od 7000 godina.

Slanutak je bio omiljeno jelo Egipćana, Grka i Rimljana. Postepeno se proširio u druge zemlje svijeta.


Sada su najveći proizvođači slanutka Indija, Pakistan, Turska, Etiopija i Meksiko.

Najpoznatija jela od slanutka su hummus (namaz od slanutka) i falafel (pržene kuglice od slanutka).

Slanutak se također može pripremiti sa povrćem ili karri sosom, ili poslužiti kao salata.

Brašno od slanutka koristi se za pripremu mnogih delikatesnih jela, na primjer pakora (pohanog povrća na indijski način) i dvaraka burfi (slatkiša od slanutkovog brašna).

Osim toga što je fin, slanutak je vrlo zdrava namirnica, posebno pogodna za dijabetičare:

 

  • bogat izvor nutrijenata

    sadrži molibden (mineral u tragovima), dijetalna vlakna, folnu kiselinu i mangan, bogat mineralima poput željeza, magnezija, bakra i cinka
     
  • ima niski glikemični indeks

    istraživanja glikemičnog indeksa namirnica su pokazala, da slanutak ima niski glikemični indeks (28-32)
     
  • proteini

    slanutak je važan izvor makro nutrijenata, sadrži puno proteina. Kuhani slanutak sa povrćem i cjelovitim žitaricama poput riže je odličan visoko-proteinski nemasni obrok.
     
  • kolesterol

    dijetalna vlakna, koja sadrži slanutak pomažu u snižavanju kolesterola u krvi na takav način, da se vežu uz žučne kiseline u tankom crijevu i sprečavaju njihovu re-apsorpciju
     
  • dijabetes

    Slanutak sprečava nagli porast šećera u krvi nakon jela i zbog toga je idealna namirnica za dijabetičare. Znanstvena istraživanja potvrđuju da redovito konzumiranje slanutka može spriječiti dijabetes
     
  • bolesti srca

    Redovito konzumiranje slanutka može smanjiti rizik od koronarne bolesti srca.

    Istraživanja, koja su trajala 25 godina i u kojima je sudjelovalo više od 16000 ljudi diljem svijeta pokazala su, da kod ljudi, koji su redovito konzumirali mahunarke, rizik od srčane bolesti je bio smanjen za 80%.



Podijelite ovaj članak!

Print Friendly and PDF



Svidio Vam se članak? Primajte naš elektronski časopis, besplatno je!
Pribilježite se ovdje!

Povezani članci


Komentari

Prije nego što ostavite komentar, obavezno pročitajte pravila komentiranja na našem portalu.


ksenija

Postovani pitam se da li je leblebija i slanutak isto Pretpostavljam da jeste jer za nju znam da je izuzetno zdrava a makrobioticari je preporucuju kao namirnica koja se moze jesti svaki dan Oni takodje preporucuju i pirinac naravno celo zrno koje nije oljuteno i preradjeno Vas komentar bi mi puno znacio Vrlo mi se dopao sajt i prvi put sam na njemu Pozdrav iz Leskovca

"Alternativa za Vas"

Ksenija,

Da, leblebija i slanutak su dva naziva iste mahunarke.

Keyon

Glad I’ve finally found smeohitng I agree with!

Dodaj komentar

 Ime

 E-mail

 Vaša web stranica

 Smajlići

Zapamti me!

Primaj obavijesti o novim komentarima na e-mail



Koliko je dva plus tri?

Odgovor upišite slovima: